sobota, 5 listopada 2011
QG18DE - dlaczego wszyscy się go boją?
Silnik QG18DE nie ma zbyt najlepszej renomy wśród użytkowników Almery N16. Jest tego tylko i wyłącznie jeden powód: problem z wysokim zużyciem oleju. Poza tym jednym problemem, silnik ten dostarcza właścicielowi dużo satysfakcji w postaci... wysokiego momentu obrotowego już przy niskich obrotach oraz niskiego zużycia paliwa nie wspominając o bonusach takich jak np łańcuch rozrządu... Zanim spiszesz swoje QG18DE na straty i kupisz nowy samochód, tzw. jednorazówkę, zastanów się dwa razy - może warto zainwestować w remont i pozbyć się uciążliwych fabrycznych wad, w zamian dostając silnik praktycznie nie do zajechania przy normalnej jeździe. No właśnie, jaka to jest normalna jazda? Silnik QG18DE to zupełnie co innego niż sławny do dzisiaj SR20DE. Rodzina QG miała być silnikiem cichym, oszczędnym i średnioobrotowym. Aby to osiągnąć, po prostu zmaksymlizowano moment obrotowy kosztem mocy maksymalnej. Taki był design intent konstruktorów z japońskiej fabryki zespołów napędowych Aichi Kikai . W następnych postach opiszę ten silnik tak dokładnie jak tylko umiem.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
witam,
OdpowiedzUsuńprośba o przesłanie danych warsztatu który wykonywał dla Ciebie remont silnika.
szymon.skoczek@gmail.com
Witam , bardzo się cieszę że trafiłem na tę stronę ponieważ jestem świeżym właścicielem P12. Trafiło się tak że mam na pierwszym cylindrze ciśnienie 3 bar na pozostałych po 12, i podejrzenie padło na podwieszony zawór .Czy do regulacji potrzeba użyć podkładek regulacyjnych (silnik ma 4 sondy), czy jest inaczej regulowany .W necie są sprzeczne wersje.Dziękuję za okazaną pomoc.Mój emeil jbogdanreszel56@wp.pl
OdpowiedzUsuń